Jak zwiększyć odporność dziecka?

Oto 5 rzeczy, które dobrze wpływają na odporność naszego dziecka. Rady dla rodziców od Koguta.

1.ODPOWIEDNIA DIETA
Warto zadbać, by dieta dziecka była bogata w składniki odżywcze oraz witaminy:
-witaminę C – chroni komórki odpornościowe znajdziemy ją w: cytrusach, natce pietruszki,
papryce i kwaśnych owocach;
-witaminę A – uszczelnia błony śluzowe, co utrudnia przedostanie się zarazkom. Witamina A znajduje się w: marchewce, brokułach, dyni;
-witaminę E – potęguje działanie witaminy A znajdziemy ją w: pomidorach;
-selen – pierwiastek wzmacniający działanie układu odpornościowego, znajdziemy go w:
owocach morza, rybach, jajkach i pestkach słonecznika. Co ciekawe jeden orzech brazylijski to porcja selenu na cały dzień;
-cynk – uczestniczy w tworzeniu niektórych rodzajów białych ciałek i stymuluje ich wzrost; dużo go w pestkach dyni, drobiu, rybach i kaszach

 

2.RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Każdy z nas wie, że ruch to zdrowie. Codziennie, nawet gdy pada deszcz. W czasie spaceru ćwicz z dzieckiem prawidłowe oddychanie: nabieranie powietrza nosem, zatrzymanie go w płucach na 2 sekundy i powolne wypuszczanie przez usta.

Głębokie oddychanie pomaga dotlenić cały organizm i, jak przekonują trenerzy jogi, łatwiej wydalić wszelkie toksyny. Co więcej, jest to najłatwiejszy sposób na uspokojenie siebie i dziecka. Specjaliści polecają oddychać świadomie przynajmniej 20 minut każdego dnia.

 

3.WZMACNIAJĄCE PREPARATY Z APTEKI LUB ZIELARNI
Może to być np. wyciąg z jeżówki lub aloesu czy aronii. Wybieramy preparaty przygotowane dla dzieci, a ich stosowanie zawsze uzgadniamy z lekarzem. Kuracja powinna trwać zwykle kilka tygodni, by przynieść rezultaty. Nie podawajmy kilku różnych preparatów naraz, bo ich działanie może się wzajemnie wykluczać, albo wchodzić w inną niepożądaną reakcję. Pamiętajmy o tym, aby wybierane suplementy były 100% naturalne

 

4.TRAN
Siła tranu wynika przede wszystkim z bardzo dużej zawartości witaminy D3, A oraz kwasów omega-3 (w tym cennego kwasu dokozaheksaenowego), których dobroczynny wpływ na odporność został niejednokrotnie potwierdzony w różnych badaniach. Bardzo istotne jest, żeby wytłumaczyć dziecku dlaczego warto dbać o zdrowie! I co najważniejsze –  nigdy nie podawać tranu wbrew woli dziecka, gdyż wtedy kuracja może przynieść odwrotne skutki

 

5.PRODUKTY BOGATE W PROBIOTYKI
Można je przyjmować w postaci suplementów diety lub z pożywieniem. Ciekawą formą podawania probiotyków jest dekorowanie jogurtu ulubionymi bakaliami lub owocami. Niech każdy posiłek będzie dziełem sztuki i służy zdrowiu całej rodziny.

 

Zachęcamy do zbilansowanej diety – uczenia poprzez własny przykład. To w końcu rodzice i opiekunowie są odpowiedzialni za sposób żywienia dzieci. Przygotowujmy posiłki z uwagą, dobrą intencją i smakiem. Pamiętajmy, że miłość jest najlepszą przyprawą i najlepszym lekarstwem.

Śledźcie naszego facebooka: https://www.facebook.com/aktywneprzedszkolakogut/